Strona główna
zapraszamy do III Ogrodu Jordanowskiego w Warszawie
III Ogród Jordanowski jest placówką wychowania pozaszkolnego prowadzoną przez Miasto Stołeczne Warszawę Dzielnicę Ochota.
Celem działalności jest organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży.
Ogród prowadzi stałe zajęcia wychowawczo - dydaktyczne, w zakresie działalności opiekuńczej , artystycznej, rekreacyjnej, sportowej, oraz cykliczne imprezy kulturalne i rekreacyjne dla dzieci i młodzieży ‑ zwanych dalej uczestnikami lub wychowankami.
Cele o których mowa III Ogród Jordanowski realizuje przez:
1. Bezpośrednią działalność dydaktyczno ‑ wychowawczą, z uczestnikami stałymi.
2. Otwarte imprezy i akcje; konkursy, eliminacje, przeglądy, zawody, festiwale, warsztaty, happeningi, festyny itp. ‑ we współpracy z placówkami oświatowymi i kulturalnymi regionu, gminy, województwa.
3. Organizacje form wypoczynku zimowego i wakacyjnego.
4. Stwarzanie warunków do rozwoju intelektualnego młodzieży szczególnie utalentowanej w różnych dziedzinach nauki, sztuki, techniki itp.
5. Wypracowywanie najbardziej pożądanych form pracy pozaszkolnej z wychowankami.
6. Służenie pomocą w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych wychowanków.
Informacje ogólne
rekrutacja na zajęcia roku szkolnym 2023/2024r informacje w zakładce rekrutacja po lewej stronie
Przypominamy że na teren III Ogrodu Jordanowskiego nie wprowadzamy ani nie wnosimy żadnych zwierząt. W okolicy jest wiele terenów zielonych z których można korzystać razem ze zwierzętami. Zabraniamy także na terenie obiektu palenia papierosów spożywania alkoholu i innych niedozwolonych używek oraz nie wolno rozpalać grila.
KONCEPCJA PRACY III Ogrodu Jordanowskiego
-
DANE OGÓLNE PLACÓWKI
III Ogród Jordanowski
Adres: ul. Wawelska 3 - Ochota
Tel. /fax. – 0 22 825 14 44
Rok założenia – 1948 (1929)
Województwo - mazowieckie
Gmina –Urząd Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
Wydział Oświaty i Wychowania dla dzielnicy Ochota
Organ prowadzący – Urząd m. s. Warszawy, Biuro Edukacji ul. Leona Kruczkowskiego 2
Organ sprawujący nadzór pedagogiczny – Kuratorium Oświaty Aleje Jerozolimskie 32
Obsługa finansowa – Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Ochota
Imię i nazwisko dyrektora placówki – Agnieszka Czerwińska
www.ogrodjordanowski3.szkolnastrona.pl
II. CELE NASZEJ DZIAŁALNOŚCI.
Rozwój zainteresowań wychowanków
Rozwój indywidualnych uzdolnień i osobowości wychowanków
Zorganizowanie ciekawych i bezpiecznych zajęć dla dzieci i młodzieży
Wartościowe wykorzystanie czasu wolnego wychowanków
Propagowanie zachowań prospołecznych
Przeciwdziałanie patologiom
Zaspokajanie potrzeb kulturalnych środowiska
Nasze działania są planowane corocznie i dostosowywane do aktualnych potrzeb środowiska.
Ogólne założenia są zawarte w wypracowanym przez Radę Pedagogiczną placówki: Statucie, Planie Pracy, Programie wychowawczym i Programie Profilaktycznym.
Wykwalifikowana i stale doskonaląca się kadra dba o to by każdemu uczestnikowi zajęć zapewnić jak najlepsze warunki rozwoju. Wychowawcy dążą do wytworzenia atmosfery wzajemnego zaufania i akceptacji oraz starają się wyzwalać i wzmacniać inicjatywy wychowanków. Uświadamiają wychowankom ich odpowiedzialność za grupę i za atmosferę w niej panującą. Wpajają szacunek dla tradycji i symboli narodowych.
Wychowankami są dzieci i młodzież z terenu Ochoty i okolic przebywający stale lub okazjonalnie na terenie placówki.
III. NASZE WARTOŚCI.
W naszej pracy realizujemy zasady humanizmu, wzajemnego szacunku, tolerancji oraz odpowiedzialności za siebie i innych.
Nauczamy przez zabawę, mamy twórczą postawę i jesteśmy otwarci na zmiany.
Oferujemy możliwości wszechstronnego rozwoju; fizycznego, intelektualnego, psychicznego.
Odkrywamy i rozwijamy talenty, wspieramy ich rozwój i inspirujemy do podejmowania działań.
Uczymy zachowań asertywnych, współdziałania w grupie, umiejętności porozumienia się z innymi.
Rozwijamy wrażliwość estetyczną, wyobraźnię, intelekt.
Wyzwalamy ekspresję twórczą.
IV. BAZA MATERIALNA.
-
pracownia plastyczna
-
sala spotkań (gimnastyczna)
-
sala dzieci młodszych
-
sala dzieci starszych
-
szatnia
-
plac zabaw
-
boiska -5
-
górka saneczkowa
Posiadana baza w stopniu podstawowym zaspokaja potrzeby wynikające z pełnionej przez placówkę funkcji.
V. ŚRODOWISKO SPOŁECZNE.
Środowisko jest bardzo zróżnicowane.
Oferta placówki jest kierowana do wszystkich: dzieci i młodzieży a także ich opiekunów.
Szczególnie do niezbyt zamożnych mieszkańców Ochoty. Naszymi działaniami obejmujemy także dzieci niepełnosprawne.
Współpraca z rodzicami polega na ich działalności w Radzie Rodziców i indywidualnych kontaktach z wychowawcami. Rodzice gromadzą także środki finansowe na swoim koncie. Dysponują nimi przeznaczając je zgodnie ze swoimi potrzebami głównie na materiały niezbędne do prowadzenia zajęć oraz organizowanie imprez dla dzieci i młodzieży.
Uczestnicy zajęć corocznie wybierają przedstawicieli do Samorządu wychowanków. Redagują informator i gazetkę jordankową.
VI. DZIAŁALNOŚĆ WYCHOWAWCZA
Program III OJ powstał na bazie wieloletnich doświadczeń i obserwacji potrzeb środowiska. Placówka kładzie szczególny nacisk na rozwijanie umiejętności twórczej pracy, rozwijanie inicjatywy i dobrej woli uczestników.
Szczególnie zwracamy uwagę na prawidłowe relacje pomiędzy wychowawcą a uczestnikiem zajęć. Prawidłowość tych relacji zależy w głównej mierze od wiedzy i umiejętności pedagogów, dlatego dbamy także i o tą sferę.
Staramy się wytworzyć dobry klimat podczas zajęć i tak je prowadzić, aby zachęcić wychowanków do uczestnictwa w zajęciach, zdobywania wiedzy i powiększania umiejętności. Programy poszczególnych zajęć dostosowujemy do indywidualnych potrzeb. Rozwijamy myślenie twórcze i zdolności techniczne nie zapominając o zajęciach sportowych i rekreacyjnych. Corocznie podkreślamy wagę bezpieczeństwa na zajęciach w salach, a także w drodze do placówki. W programach uwzględniamy przeciwdziałanie patologiom i popadaniu w uzależnienia. Pobudzamy zainteresowanie kulturą i sztuką innych narodowości. Prowadzimy rozmowy na temat aktywnego i zdrowego trybu życia.
Wspieramy aktywność twórczą wychowanków w sferze:
-
artystycznej (zajęcia plastyczne, parateatralne, )
-
zajęć komputerowych (Malowanie na ekranie , )
-
sportowej ( tenis stołowy, gry zespołowe, wycieczki tematyczne, piłka nożna itp)
-
humanistycznej (Omnibuski, Relaks w Jordanku, organizacja imprez integracyjnych)
Nasze hasło to „Zdrowo-bezpiecznie- kulturalnie”.
W roku bieżącym planujemy nadal zdobywać liczne nagrody i wyróżnienia.
Ponieważ przygarniamy również młodzież z problemami wychowawczymi chcemy im pomóc w zagospodarowaniu czasu wolnego i zapanowaniu nad emocjami.
Planujemy kontynuację współpracy z OPS i TPD.
VII. ZADANIA DO REALIZACJI.
sprzyjanie rozwojowi osobowości, rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności,
kształtowanie postaw ogólnej kultury,
zapewnienie bezpiecznych i ciekawych form spędzania czasu wolnego,
przygotowanie do korzystania z różnych źródeł informacji i twórczego rozwiązywania problemów,
Szczególną wagę przykładamy do: promocji placówki, zapewnienia bezpieczeństwa, tworzenia dobrych warunków pracy, kształtowania życzliwych, partnerskich relacji.
Zespół pedagogów tworzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w placówce. Obowiązkiem, każdego nauczyciela jest uczestnictwo w spotkaniach Rady Pedagogicznej i w wewnętrznych zespołach zadaniowych.
Zajęcia odbywają się w budynku przy ul. Wawelskiej nr 3.
Zadania placówki:
Rozwijanie uzdolnień plastycznych, teatralnych, wokalnych i tanecznych,
Kształtowanie wrażliwości estetycznej,
Udział w konkursach krajowych i zagranicznych,
Udział w przeglądach artystycznych i imprezach,
Prezentacja dorobku uczestników zajęć,
Organizacja imprez środowiskowych, festynów,
Doskonalenie i urozmaicanie form pracy,
Organizowanie warsztatów dla uczniów i nauczycieli,
Reklama i promocja placówki, kształtowanie wizerunku,
Dbałość o sprzęt oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pracy,
Organizowanie wycieczek do teatru, muzeum, na koncerty.
Udostępnienie dzieciom i ich rodzicom Internetu,
Nabycie przez dzieci i młodzież umiejętności posługiwania się podstawowym oprogramowaniem,
Rozwijanie twórczego, nowatorskiego myślenia,
Dbałość o sprzęt oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
Współpraca ze szkołami i placówkami oświatowymi,
Organizacja gier i zabaw,
Zapoznanie wychowanków z kultura i sztuką innych narodowości.,
Popularyzacja sportu i rekreacji oraz aktywnego wypoczynku,
Propagowanie zdrowego trybu życia,
Propagowanie zagadnień związanych z ekologią,
Poznawanie nowych rejonów Warszawy,
Organizowanie zabaw ruchowych i zręcznościowych,
Organizowanie zawodów sportowych i rozgrywek.
Szczegółowe zadania poszczególnych wychowawców zostaną zawarte w rocznych planach i zamieszczone w dziennikach zajęć po przyjęciu przez Radę Pedagogiczną i zatwierdzeniu do realizacji przez dyrektora placówki.
Nauczyciele zobowiązani są do przedstawienia we wrześniu każdego roku planu i programu pracy własnej w oparciu o potrzeby zgłaszane przez wychowanków i ich opiekunów oraz założenia polityki oświatowej.
KADRA PLACÓWKI.
Sprawy kadrowe są regulowane Kodeksem Pracy i Kartą Nauczyciela i są w zgodzie z obowiązującym prawem oświatowym. Aktualnie w placówce jest zatrudnionych 3 nauczycieli dyplomowanych, 2 mianowanch, 2 bez stopnia awansu.
Czas pracy określają: Regulamin pracy, przydział obowiązków, przepisy Kodeksu pracy i Karty Nauczyciela. Godzina pracy to 60 min bez przerw w wymiarze 30 godzin tygodniowo na pełen etat.
Podstawowe obowiązki nauczycieli.
Nauczyciel- wychowawca:
W planowaniu swojej pracy dydaktycznej uwzględnia zadania III OJ przyjęte do realizacji na dany rok szkolny.
Daje możliwość wychowankom ich indywidualnego rozwoju.
Poszukuje i stosuje nowe pomysły mogące pomóc dzieciom w osobistym rozwoju.
Dostosowuje zadania przydzielane wychowankom do ich indywidualnych predyspozycji i możliwości.
Sprawdza osiągnięcia dzieci różnymi sposobami.
Stosuje różne metody i techniki pracy z dzieckiem.
Dzieli się z nimi własnymi doświadczeniami.
Dba o własny rozwój zawodowy.
Korzysta ze zorganizowanych form doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, szkolenia).
Ma dobre relacje z wychowankami.
Do pracy z młodymi ludźmi podchodzi z entuzjazmem.
Zwraca uwagę na aspekty wychowawcze towarzyszące procesowi kształcenia.
Punktualnie rozpoczyna i kończy zajęcia.
Efektywnie wykorzystuje czas na zajęciach.
Wykorzystuje posiadaną bazę dydaktyczną.
Uczestniczy w akcjach i imprezach organizowanych przez III OJ.
Dobrze przygotowuje się do spotkań z rodzicami.
Dba o dobre relacje z wszystkimi pracownikami.
Prowadzi na bieżąco obowiązującą w III OJ dokumentację zajęć.
Opracowuje roczny plan zajęć na podstawie planu pracy placówki i dba o dokładną jego realizację.
Przygotowuje i uczestniczy w imprezach wewnętrznych i zewnętrznych.
Dba o pomieszczenie, sprzęt i powierzone mu mienie.
Ściśle przestrzega przepisów bhp.
Dokonuje naboru uczestników zajęć.
Zapewnia odpowiednią frekwencję.
Promuje działalność III OJ.
Przygotowuje uczestników zajęć do udziału w konkursach, festynach, zawodach sportowych, turniejach, występach scenicznych.
Organizuje imprezy okolicznościowe dla dzieci.
Przygotowuje sprawozdanie półroczne i roczne ze swojej działalności.
Dokonuje oceny swoich osiągnięć poprzez analizę efektów.
Organizację imprez na rok szkolny ustalają wychowawcy na posiedzeniu Rady Pedagogicznej i dołączają do programu placówki. Szczegółowy przydział dodatkowych obowiązków każdy pracownik otrzymuje indywidualnie w ciągu tygodnia od rozpoczęcia roku szkolnego.Praca nauczycieli jest nadzorowana przez dyrektora. Harmonogram hospitacji zostanie przedstawiony pracownikom po zatwierdzeniu planów pracy i ustaleniu i zatwierdzeniu tygodniowego rozkładu zajęć.
Założenia do kontroli.
-
Realizacja własnych rocznych planów pracy.
-
Sposób prowadzenia dokumentacji.
-
Realizacja założeń dydaktyczno- wychowawczych wynikających z planu pracy
-
Organizacja własnego warsztatu pracy.
-
Praca z dzieckiem zdolnym.
-
Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
-
Sposób rozpoznawania i radzenia sobie z problemami.
-
Sprawdzenie znajomości wśród dzieci Konwencji Praw Dziecka.
-
Doskonalenie swojego warsztatu pracy.
-
Prowadzenie zajęć otwartych.
-
Prowadzenie warsztatów tematycznych.
-
Propagowanie wiedzy regionalnej i o kulturze krajów Unii Europejskiej.
-
Realizacja programu profilaktyki.
-
Współpraca z innymi placówkami
-
Innowacje pedagogiczne.
-
Przestrzeganie Regulaminu Pracy.